Let op: Train Sim World: West Somerset Railway is vereist als afzonderlijke aankoop om de content van deze add-on te gebruiken. In 1957 werd een order geplaatst voor een reeks dieselelektrische locomotieven voor de zuidelijke regio van British Railways (SR). Deze stonden bekend als BRCW Type 3 en waren gebouwd als Bo-Bo, locomotieven voor gemengd verkeer, uitgerust met Sulzer-motoren met 1550 pk die 85 mph (137 km/u) konden halen. Ze bevatten apparatuur van Crompton Parkinson, wat hen de bijnaam “Cromptons” opleverde. Hun grote succes in het transformeren van diensten in de SR won hen de gunst van fans en is waarschijnlijk de reden waarom 29 het hebben overleefd. Twee van de bewaard gebleven locomotieven, D6566 (33048) en D6575 (33057) “Seagull”, vonden een thuis op de West Somerset Railway, beide operationeel met de klassieke BR Green-kleuren. Deze loc-add-on voor de West Somerset Railway bevat drie nieuwe scenario’s en is te gebruiken bij een aantal Service Mode-diensten.