Let op: Train Sim World 2: Hauptstrecke Rhein-Ruhr is vereist als afzonderlijke aankoop om de content van deze add-on te kunnen gebruiken. De DB BR 101 is een klassieker onder de moderne elektrische locomotieven van Duitsland, met een erfgoed dat enkele van de meest revolutionaire ontwerpen van het land omvat en de eer voortzet door elke dag op het hele spoorwegennet van Deutsche Bahn te werken. Ervaar dit icoon zelf in Train Sim World 2! De DB BR 101, die werd gebouwd ter vervanging van verouderde locomotieven, werd in 1997 in dienst genomen en bracht een nieuw tijdperk van efficiëntie. Zijn zorgvuldig uitgekiende ontwerp baande de weg om een icoon te worden op hogesnelheidspassagiersdiensten. In totaal werden er 145 gebouwd, de afgelopen 24 jaar hebben ze hard gewerkt op intercitydiensten door heel Duitsland.