Trailmakers: Airborne Expansion
I spillutvidelsen Trailmakers: Airborne flyr du i en episk kampanje hvor målet er å redde de fredelige Chirpos fra den fæle robotpiratinvasjonen. Kampanje I denne oppdragsbaserte kampanjen skal du navigere i en helt ny Trailmakers-verden med ørkener, fjell samt vakre og flytende øyer. Den lokale Chirpo-stammen gir deg oppdrag som blir stadig mer utfordrende etter hvert som du avanserer dypere inn i det farlige robotpirat-territoriet. Når du fullfører oppdragene deres, mottar du blant annet blokker, deler, motorer, vinger og trykksylindere. Dette gjør at du har verktøyene du trenger for å fly majestetisk gjennom skyene, akkurat som en ørn. Ikke-spillbare figurer som både er vennlige og fiendtlige Chirposene er vennlige og pelskledde fugler, som ikke kan fly. De bor i landsbyer som er spredt rundt i området – i hvertfall de som er heldige De mindre heldige er fengslet av robotpiratene. Derfor kommer Chirpo-ordføreren i hver landsby til å be deg pent om å bringe dem trygt hjem. Robotpiratene er onde, hensynsløse og ganske smidige krigere, som står på til siste slutt. Derfor forsvarer de territoriet de har invadert med jagerfly, luftvernkanoner, små luftskip, varmluftballonger og raske bakkekjøretøyer. Denne gjengen skyter først og spør etterpå, og derfor kan det være lurt å velge samme strategi. Sandkassekart Det nye kartet er stort – og du kan utforske hele området det viser. Du velger veien du skal gå, men pass på: Enkelte områder er farligere enn andre og derfor er det lurt å finne fram det passende utstyret før du beveger deg inn i bestemte områder. Spillet kan starte Vi ønsker allikevel ikke å røpe for mye, siden målet er at du skal oppdage ting selv. Derfor er det bare å ta på seg flyutstyret, starte motorene og se opp mot himmelen i Trailmakers: Airborne.