The Survivalists
Een wereld vol avontuur en mogelijkheden Het eiland leeft! Ontdek al verkennend de geheimen van je nieuwe thuis, dat met elke dag-en-nachtcyclus verandert. Jaag op (of word opgejaagd door) dieren voor voedsel en allerlei mythische vijanden die je niet per se met open armen zullen ontvangen. Ontvang opdrachten van een mysterieuze vreemdeling of vind ze aangespoeld aan de kust. Trek een procedureel gegenereerde wildernis in vol gevarieerde biomen, die elke speler een uniek avontuur voorschotelt. Samen bouwen, samen overleven Vind je het eilandleven te zwaar of wil je je bouwkunsten delen met je vrienden? Dan zit je ook goed bij The Survivalists! Breng avonturen gezamenlijk tot een goed einde, scoor buit, ruil en overleef samen door met maximaal drie andere drenkelingen een paradijselijk eiland te verkennen. Apenstreken! Heb je een bouwer, houthakker of zelfs een soldaat nodig? Dan kun je de apen op het eiland temmen en trainen om je te helpen met alledaagse klussen of een overval op een kamp fanatici! Dankzij het imiteersysteem kunnen je bananen-etende vriendjes diverse taken uitvoeren en vormt apenmanagement de sleutel tot overleven op het eiland. Handen uit de mouwen Om te overleven moet je gebruikmaken van de grondstoffen om je heen. Flans bijvoorbeeld een geïmproviseerde bijl in elkaar om hout te hakken of maak een verfrissende fruitsmoothie om je rammelende maag even in toom te houden. Je kunt recepten ontdekken en je opties verspreiden over schema's voor het maken van voedsel, voorwerpen of constructies. Neem de handschoen op Op zoek naar een episch zwaard voor aan de muur van je hut of het in mootjes hakken van je vijanden? Wat je zoekt kan zomaar in een van de vele tempels op het eiland liggen. Maar dergelijke buit ligt bepaald niet voor het oprapen, dus schattenrovers moeten beslagen ten ijs komen.