The Sinking City 2
Horror om te overleven in het universum van Lovecraft The Sinking City 2 is een survivalhorrorspel in de derde persoon die zich afspeelt in Arkham in de jaren 1920. Doordacht, spannend en met beperkte middelen: de druk neemt toe naarmate je dieper duikt; alleen de momenten in onzekere schuilplaatsen bieden verlichting, en angst wordt iets wat je moet leren beheersen. Let op je inventaris, los verwarrende puzzels op en keer terug langs gevonden omwegen voor voorraden en uitrusting. Arkham, New England Een havenstad uit de 'roaring twenties' die beeft onder de druk van een bovennatuurlijke overstroming. Door de vloed bezoedelde boulevards en verwoeste art deco. Verduisterde speakeasy's. De wijken lijken bewoond, maar zijn door het water verwoest; je moet te voet of per boot reizen, zoektochten ondernemen achter ingestorte dammen en geheimen ontrafelen die in huiskamers verborgen liggen. Je bezoekt een ziekenhuis waar kennis gezichten verbergt, een vismarkt waar de waar je hand kan afbijten, en daalt diep onder de stad af, waar oeroude verschrikkingen rondwaren. Redding met onmogelijke inzetten Een mislukt ritueel heeft haar ziel gevangen gehouden in het Land van Dromen, en nu hebben sinistere krachten haar lichaam ontvoerd. Om je geliefde vrouw te redden, moet je een gevaarlijke weg door de ramp naar de bron van de overstroming afleggen; haar aanwezigheid is altijd voelbaar, maar bijna ongrijpbaar. Angstaanjagende vijanden Slijmwezens brengen de doden tot leven. Diepzeewezens duiken op uit de donkere wateren. Schaduwen vervormen de ruimte en stellen je zenuwen op de proef. Sommige gevechten vereisen een frontale aanval, andere dwingen je om je terug te trekken, je te herbewapenen en je uitrusting voor te bereiden in een veilige schuilplaats. Of je kunt een extra onderzoek starten en terugkeren met verbeterde wapens. Onderzoek naar eigen inzicht Onderzoek is de sleutel tot overleven. Bestudeer de overblijfselen van rituelen, doorzoek griezelig bewijsmateriaal, ontcijfer dagboeken die niet zouden mogen bestaan en trek maskers af die niet willen afgaan. Extra zaken blokkeren nooit de weg naar het einde, maar ze openen veiligere routes, waardevolle voorraden en verbeteringen die je kansen om te overleven in het volgende gevecht vergroten. Gemaakt met uitzonderlijke toewijding The Sinking City 2 bouwt voort op de detective-roots van studio Frogwares om een survival-horror te presenteren die tot in het diepst van je ziel doordringt en genadeloos toeslaat. Gevoed door de fanatieke toewijding van de ontwikkelaars en de feedback van de community, is deze game de ware belichaming van de Lovecraftiaanse ervaring: mythen die werkelijkheid zijn geworden en de onbegrijpelijke horror die in hun schaduw ontstaat.