The Occultist
In The Occultist reist paranormaal onderzoeker Alan Rebels naar het geheimzinnige eiland Godstone om te achterhalen waarom zijn vader plotseling is verdwenen. Hoewel zijn vader het eiland door de jaren heen regelmatig heeft genoemd, weet Alan eigenlijk niet meer dan dat zijn vader daar is geboren en er zijn vroege jeugd doorbracht. Alan reist echter niet alleen. Hij heeft een geheimzinnige pendel bij zich, een voorwerp van onbekende oorsprong dat hij ook op eerdere paranormale onderzoeken bij zich had. Terwijl hij de mistige straten en gekmakende gebouwen verkent, kennelijk de enige dingen die nog over zijn van het geheimzinnige eiland Godstone, wordt het duidelijk dat: Dit een geheel unieke zaak wordt. Godstone tot 1950 de thuishaven was van een beruchte, macabere sekte die gruwelijke experimenten en rituelen uitvoerde. Sindsdien heeft niemand zich meer op het eiland gewaagd. Tot vandaag dan. Alan moet zijn paranormale gaven gebruiken om te communiceren met de onheilspellende zielen die zijn achtergebleven in de spookachtige straten en gebouwen van Godstone. En als ze op wraak uit zijn, vermijdt hij ze als de pest. Voor een paranormaal onderzoeker als Alan Rebels is dit niets nieuws. Voor het geheimzinnige Godstone en zijn zoektocht naar antwoorden op de verdwijning van zijn vader moet hij al zijn vaardigheden aanspreken. Meer dan eerdere onderzoeken stelt Godstone de overtuigingen van Alan op de proef over wat er in de occulte wereld allemaal mogelijk is. Misschien verbergt Godstone een vloek die opgeheven kan worden. Maar moet dat wel?