Syberia Remastered
Meer dan 20 jaar na de eerste release is Syberia in een compleet nieuw jasje gestoken. Herontdek de iconische locaties en onvergetelijke personages in een versie met verbluffende visuele aanpassingen en verbeterde gameplay, maar met dezelfde pakkende vertelstijl die de game tot een klassieker heeft gemaakt. De slimme New Yorkse advocaat Kate Walker wordt naar een afgelegen dorpje in de Franse Alpen gestuurd om de verkoop van een oude automatonfabriek rond te krijgen. Maar wat begint als een routineklus verandert al snel in een uitzonderlijke reis door de besneeuwde landschappen van Oost-Europa. Samen met de trouwe, unieke automaton Oscar verkent Kate mysterieuze, vergeten plekken vol excentrieke personages. Ze treedt in de voetsporen van de geniale uitvinder Hans Voralberg, die zijn schier onmogelijke droom najoeg om de laatst levende mammoet te vinden op het mythische eiland Syberia. Een verrassende, spannende en zeer emotionele reis die alles wat ze dacht te weten op losse schroeven zet. Syberia kwam voor het eerst uit in 2002 en was een mijlpaal voor het avonturengenre. De game werd geroemd om zijn unieke sfeer, goede verhaal en de rijkdom van Benoît Sokals artistieke visie. Deze remaster is een nieuwe mogelijkheid om het meesterwerk (opnieuw) te ontdekken, in de stijl van eerdere titels van Benoît Sokal zoals 'Syberia: The World Before' en het pas uitgekomen 'Amerzone: The Explorer’s Legacy'. - Een verbluffende metamorfose die trouw blijft aan het origineel: Maak kennis met de iconische, opnieuw vormgegeven personages van Syberia en verken de meest tot de verbeelding sprekende locaties nu in prachtig 3D. Elke omgeving is zorgvuldig herbouwd, waarbij Benoît Sokals unieke stijl in ere is gehouden en we nog dieper doordringen in zijn ongeëvenaarde visuele universum. - Een nieuwe visie op mechanische puzzels: De uitdagende puzzels van de game zijn opnieuw ontworpen voor een frissere, soepelere en intuïtievere ervaring, maar ze hebben hun essentiële rol in het ontrafelen van de geheimen achter het genie Voralberg behouden. - Een gemoderniseerde gameplaybeleving: Herontdek Kate Walkers reis met een aangepaste gebruikersinterface, verbeterde 3D-navigatie en soepelere besturing, zonder de beschouwende en verhalende stijl van de game geweld aan te doen. - Een rijke, meeslepende wereld: Syberia neemt je mee naar een wereld van mysterie, automatons en poëtische mechanismen, van het Alpendorpje Valadilène tot de bevroren grenzen van Oost-Rusland. Duik in een clockpunkavontuur waarin de grens tussen realisme en dromerige verwondering vervaagt. - Een ontroerend en onvergetelijk verhaal: Laat je meevoeren door de aangrijpende vertelling waarin de juridische missie van Kate Walker verandert in diepzinnige innerlijke zelfontdekking. Het verhaal van Syberia zit vol onverwachte ontmoetingen, emotionele keuzes en ontzagwekkende momenten en is daardoor even bevreemdend als weergaloos.