SAND: Raiders of Sophie is een PVPVE extraction shooter in een open wereld waarin spelers gigantische lopers besturen in de post-apocalyptische duinen van een gevallen planeet. Ga de strijd aan met rivaliserende spelers, verken, plunder, en verzamel waardevolle grondstoffen in een vijandige wereld die constant verandert. Om deze woeste, gevaarlijke planeet succesvol te doorkruisen, moet je Vertrappers ontwerpen en inzetten. Dit zijn gigantische loopbasissen die je beschermen tegen de elementen, jou en je buit tegen andere spelers verdedigen en elk obstakel vernietigen dat in je weg staat om de meest beruchte piraat van de duinen te worden. Bouw, pas aan en voer het bevel over gigantische mechanische lopers. Vertrappers, je trouwe metgezellen die je vanaf de grond kunt opbouwen, zijn je transportmiddel, hoofdbasis, belangrijkste opslagplaats, bescherming tegen de elementen en krachtigste wapen. Spannende first-person PvPvE-gevechten Vorm een team met een groep vrienden of trek alleen de wereld in. Ga de strijd aan met andere spelers en de ondode voormalige bewoners van deze vijandige planeet. Gebruik een divers arsenaal aan wapens in hectische first-person gevechten, of bewapen en versterk je Vertrapper en ga grootschalige gevechten aan in de duinen van Sophie. Verken een verwoeste beschaving, plunder en verzamel. De geruïneerde steden op Sophie bevatten gigantische rijkdommen, maar het gevaar loert om elke hoek. Vaar over de wereld, speur door verlaten straten, monumenten en wrakken, verzamel waardevolle buit, wapens en grondstoffen en vecht tegen rivaliserende piraten voordat je ontsnapt.