Prison Architect: Xbox One Edition
Bouw en run een streng beveiligde gevangenis in de zeer gewaardeerde lock-em-up, nu voor Xbox One! Jouw ontwerp bepaalt hun lot Creëer jij een gevangenis met de sociale orde die in het verleden altijd mislukte en geef je de gevangenen de kans om vredig samen te leven en zich te rehabiliteren? Of veeg je de vloer aan met de mensenrechten, leg je strenge regels op en zijn rechten en welzijn slechts fantasieën? De keuze is aan jou. In Prison Architect zie je hoe jouw ontwerp het leven van de gevangenen beïnvloedt, of het nu een utopische instelling is waar ze een tweede kans krijgen, een brute superbeveiligde gevangenis, of iets ertussenin. Zelfs als je alle behoeften van je gevangenen vervult, moet je één ding niet vergeten: het is nog steeds een gevangenis en niemand zit er uit vrije wil. Begin je reis in de wereld van Prison Architect door de Gevangenisverhalen te spelen (campagne). Hier leer je hoe het werkt in een kleine gevangenis, waar alles gereed is om de eerste executie uit te voeren, voordat je grotere noodtoestanden in steeds massalere gevangenissen moet oplossen. Al snel weet je hoe je vlammenzeeën, gijzelingen en rellen moet oplossen. En als dat allemaal gelukt is, geeft de burgemeester je de leiding over een nieuw project waarbij je de gevangenis van je dromen kunt bouwen. Bouw en leid een streng beveiligde gevangenis Ben je eenmaal klaar om je eigen gevangenis te maken, dan kun je in Architectmodus (sandbox) kiezen voor een al bestaande gevangenis, of er een opbouwen van de grond af. Als architect én directeur beheers je ieder detail van je gevangenis: van nieuwe cellen en faciliteiten bouwen tot personeel aannemen en heropvoedingsprogramma's implementeren, terwijl je met informanten, smokkelaars, bendes, opstanden en nog veel meer moet zien om te gaan! Is je gevangenis eenmaal klaar, ga dan online in Gevangenisdirecteuren om je ontwerpen met de community te delen. Je kunt ook de gevangenissen van andere Architecten van over de hele wereld bekijken en spelen!