Paradox Error
Pas je aan en overleef glitches in een digitale wereld die constant verandert! Paradox Error is een surrealistische platformgame die een minimalistische zwart-witpresentatie combineert met een zelfbewust design dat de vierde muur doorbreekt. Er zijn met opzet glitches geïmplementeerd, zodat je de dood kunt omzeilen, nieuwe gebieden kunt openen door bugs te activeren of van UI-onderdelen kunt afspringen alsof ze deel uitmaken van het level. Het titelscherm dient als een respawn-hub, cursors kunnen dienen als vijanden of behulpzame gidsen, grafische fouten verhullen delen van het scherm en het personage van de speler sterft met een explosie van pixels. Om te overleven zul je snel moeten achterhalen welke delen van het scherm je kunt bereiken, welke pixels je kunt aanraken en welke slechts achtergrond zijn. Pas je aan wanneer de gameplay plots overschakelt naar een ander perspectief of interacties vereist met een geglitcht voorwerp. Paradox Error is een constant veranderende omgevingspuzzel waarin je voortdurend sterft en van die mislukkingen leert om het vervolgens beter te doen, tot het doel uiteindelijk binnen bereik is. Ontzettend hardcore qua moeilijkheid, maar fair genoeg om je terug te laten komen voor meer. Het is een kwestie van vallen en opstaan, waarbij je vastberadenheid een beloning op zich wordt.