De Alliance heeft nieuwe en onverwachte bondgenoten gevonden tijdens hun wanhopige zoektocht naar ervaren krijgers. Mass Effect 3: Reckoning voegt zeven nieuwe wapens, vijf nieuwe wapenmods, twee nieuwe uitrustingen en zes nieuwe personagekits toe.