De multiplayeruitbreiding Resurgence maakt de gevechten nog wraakzuchtiger! Je kunt twee nieuwe maps heroveren: de maanbasis van Firebase Condor en de stuwdam van Firebase Hydra. De uitbreiding biedt tevens mogelijkheden voor reinforcement packs met zes nieuwe klassen van rassen die levens of hele planeten aan de Reapers zijn kwijtgeraakt: de Batarian Sentinel, Batarian Soldier, Geth Hunter, Geth Engineer, Krogan Battlemaster en Asari Justicar. De nieuwe wapens in het pakket zijn de Geth Plasma SMG, Striker Assault Rifle en Kishock Harpoon Gun. Vier nieuwe uitrustingen verbeteren daarnaast de wapenstabiliteit, de schade in contactgevechten, de schade door headshots en het herstel van schilden.