Er verschuilt zich iets in de donkere uithoeken van het heelal, iets dat sterk genoeg is om een reaper te doden. Shepard haast zich om het best bewaarde geheim in het universum te ontdekken, voordat de reapers het voor eeuwig het zwijgen opleggen. Durf jij oog in oog te staan met de Leviathan?