Irem Collection Volume 1
Maak je klaar voor de start van iets groots: Volume 1 van de kolossale Irem Collection. Als je een fan van retrogaming bent of een nieuwe uitdaging zoekt, zijn de Image Fight-serie en X-Multiply klassieke shoot 'em ups die je gespeeld moet hebben. Deze games werden oorspronkelijk uitgebracht in het gouden tijdperk van arcadegames, eind jaren tachtig en begin jaren negentig, en zijn cultklassiekers geworden onder fans van retrogames. Image Fight, uitgebracht in 1988, heeft de standaard gezet voor de franchise met zijn uitdagende gameplay en indrukwekkende graphics, die in die tijd baanbrekend waren. Het was het begin van een korte serie die bekend raakte om zijn creatieve gevechtsmechanismen en ontzettend hoge moeilijkheidsgraad. In Image Fight 2 uit 1992 ervaar je nog meer actievolle gameplay en meeslepende kenmerken. De game bevat verbluffende tussenscènes met spraak en plaatst je in de schoenen van een hoofdrolspeler uit een sciencefictionanime. X Multiply, een spin-off van de Image Fight-serie en uitgebracht in 1989, brengt de gameplay en het perspectief in een andere richting. Waar het eerst een standpunt van bovenaf had, is er nu zijwaarts scrollende actie. Het overkoepelende thema verandert net zo drastisch met een unieke setting die plaatsvindt in het menselijk lichaam - een biologische wereld vol microscopische organische vijanden en obstakels. De game staat bekend om zijn uitdagende gameplay en sterke graphics, zoals tentakels met op natuurkunde gebaseerde animaties, die tot de beste behoorden die je destijds in de speelhallen kon vinden.