GRIS
Gris is een hoopvol jong meisje dat verdwaald is in haar eigen wereld en moet omgaan met een pijnlijke ervaring in haar leven. Haar reis door het verdriet uit zich in haar jurk, die haar nieuwe vaardigheden geeft om beter de weg te vinden in haar vervaagde realiteit. Naarmate het verhaal zich ontvouwt groeit Gris emotioneel en ziet ze haar wereld op een andere manier, waardoor ze nieuwe paden vindt die ze met haar nieuwe vaardigheden kan verkennen. GRIS is een serene en ontroerende ervaring, vrij van gevaar, frustratie of dood. De spelers ontdekken een nauwkeurig ontworpen wereld die tot leven is gebracht met verfijnd artwork, gedetailleerde animatie en een elegante originele soundtrack. In de game worden lichte puzzels, platformsequenties en optionele vaardigheidsuitdagingen zichtbaar als de wereld van Gris verder toegankelijk wordt. GRIS is een vrijwel tekstloze ervaring met alleen eenvoudige besturingshints die zijn geïllustreerd met universele symbolen. De game is geschikt voor iedereen, ongeacht welke taal je spreekt.