Frostpunk
DE STAD MOET OVERLEVEN Frostpunk biedt spelers een complexe strategische uitdaging naast een rijk verhaal met een alternatieve kijk op de 19e-eeuwse industriële revolutie, en weeft een verhaal over hoe onze planeet op mysterieuze wijze bevriest, een einde maakt aan de beschaving zoals we die kennen en het menselijk ras dwingt zich aan te passen aan de barre omstandigheden. Als leider van mogelijk de laatste beschaafde samenleving op aarde ga je de stad voor je overlevenden bouwen, nieuwe technologieën ontdekken, bevroren woestenijen verkennen en vooral de samenleving beheren en besturen om haar voor te bereiden op het leven in een meedogenloze wereld. Of je nu een verlicht heerser bent of een tiran met een ijzeren vuist, je zult ontdekken dat keuzes in deze wereld niet zo makkelijk zijn als ze lijken, en dat het vasthouden van macht over mensen even hoge kosten met zich meebrengt als de verantwoordelijkheid die je voelt om voor ze te zorgen. VORM JE MAATSCHAPPIJ Stel wetten vast die het bestaan van jullie groeiende samenleving reguleren. Beslis over de werkroutine, gezondheidszorg, voedselvoorziening en andere cruciale aspecten van het dagelijks leven. Handhaaf hoop en tevredenheid: de morele toestand van jullie samenleving is net zo belangrijk als het veiligstellen van de basismiddelen om mensen te voeden en veilig te houden. Als je een keerpunt bereikt, aarzel dan niet om het pad van je volk te bepalen. Moet je regeren met een ijzeren vuist... of het pad van mededogen en geloof volgen? Reik naar extremen of probeer een eerlijk evenwicht te vinden. Sommige beslissingen lijken klein — zoals een beslissing over het lot van een verontruste burger of het voldoen aan de eisen van een pasgeboren factie — maar wees je ervan bewust dat de som van je daden tot onverwachte resultaten kan leiden. De mensen vertrouwen op je, maar hun toewijding is niet oneindig. BREID UIT EN VERKEN Overleving vereist vooruitgang. Reageer op de huidige gebeurtenissen, maar denk ook aan de lange termijn en de investeringen in ontwikkeling en technologische vooruitgang. Het aanbieden van een zeer geavanceerde infrastructuur met zelfaangedreven automaten, luchtschepen en andere technische wonderen is moeilijk, maar haalbaar. Alles hangt af van je bestuurs- en leiderschapsvaardigheden. Hoewel New London je belangrijkste focus is, is er veel meer in de wereld dan wat binnen de grenzen van je stad ligt. Expedities zijn weliswaar riskant, maar kunnen je waardevolle informatie en voorraden opleveren en de bevolking van je samenleving doen groeien. Er kunnen mensen in de buitenwereld zijn, en hun lot ligt uitsluitend in jouw handen.