FINAL FANTASY TYPE-0 is het meest duistere deel van de serie tot nog toe en combineert bloederige en zenuwslopende gevechten met een meesterlijke verhaallijn, zoals je die gewend bent van de serie.Deze aankomende hittitel neemt je mee naar de dynamische en betoverende wereld Orience, waar het hele continent ten onder dreigt te gaan aan een keiharde oorlog tussen verschillende naties.Meng je in de strijd als Class Zero, een groep topstudenten die hun vaderland verdedigen tegen de aanvallen van het oorlogszuchtige keizerrijk Militesi. Leer de veertien unieke vechtstijlen kennen in een gloednieuw en razendsnel gevechtssysteem, breng het keizerrijk ten val en ontdek de geheimen achter de oorlog.