Endless Space 2: Supremacy
De Hissho zijn een militaire factie gericht op uitbreiding, met Keii als voornaamste gameplay-functie. Deze nieuwe grondstof kan alleen worden aangevuld door middel van gevechten, en wordt gebruikt voor speciale vaardigheden. Daarnaast voedt het de gehoorzaamheid aan hun rijk, een vervanging van blijdschap. De Hissho zijn vernietigend in hun aanval, en gaan alleen ten onder als je je oorlogseconomie niet in stand kunt houden en je eer verwaarloost. Deze factie is zeer bekwaam in gevechtskunsten, dus de helden zijn vooral gericht op oorlogvoering en ruimtegevechten. Ze zijn vooral goed als admiralen, dankzij hun sterke bonussen voor aanvalskracht en vlootonderhoud, maar als het erop aankomt, zijn het ook degelijke gouverneurs... mits het je doel is om je sterrenstelsel te veranderen in een fabriek voor mankracht en ruimteschepen.