Endless Space 2: Awakening
Dit eeuwenoude ras van toegewijde verkenners, ooit een uitgestrekt galactisch rijk dat in verval raakte toen hun goden, de Lost, werden afgemaakt, droomt van de dag dat die goden weer terugkeren. Het feit dat ze weer zijn ontwaakt betekent dat de helft van hun profetie is uitgekomen. En de rest...? Ze hebben een grote technologische voorsprong, maar zijn slecht in wetenschap en vertrouwen op het ontdekken van verloren geraakte relieken om nieuwe technologieën te leren. Hun relatie met de Academy stelt ze in staat om andere sterrenstelsels te veroveren met behulp van de invloed van hun tempels, en vervolgens over te halen om voor de Academy te werken (in ruil voor een flinke beloning, uiteraard).