Wat gebeurt er wanneer het lichaam groeit maar de geest het niet kan bijbenen? De angsten en onzekerheden van een kind, gevangen in het lichaam van een volwassen man. Een razend lichaam dat met een kettingzaag zwaait? Iemand die weet wat er gebeurt als je je familie niet gehoorzaamt. Wat gebeurt er als iemand erachter komt wat er in de stoofpot zit. Leatherface is niet alleen de met huid beklede maniak met een gestoorde geest. Hij zoekt acceptatie en waardering. Hij heeft het op de harde manier geleerd en is gevormd tot wat hij nu is. Een waakhond, een wachter, een blinde poortwachter die nooit vragen stelt. En alle problemen kunnen worden opgelost met zijn kettingzaag.