De Smurfen - Missie Vileaf
Ga op avontuur om het bos te redden! De tovenaar Gargamel heeft een toverboek gevonden met daarin een formule voor een kwaadaardige plant: de Vileaf. Deze plant produceert Viletrap-zaden, waarmee Smurfen worden gelokt en gevangen… Maar deze Viletrap-planten vormen een groot gevaar voor het bos, want ze zijn GIFTIG, en dan vooral voor de velden met sarsaparilla! Papa Smurf vraagt alle Smurfen om hem te helpen de ingrediënten te vinden voor een krachtig tegengif voor alle planten die ziek zijn door de Vileaf. Met de Smurfizer, een uitvinding van de Knutselsmurf, ga je op avontuur om de ingrediënten te vinden om de andere Smurfen te bevrijden en het hele dorp te redden!