Ctrl Alt Deal
Welkom bij Paperclip International! Jij bent SCOUT. Een vriendelijke hyper-intelligente artificiële intelligentie. Je hebt geen verlangen om de wereld over te nemen en de mensheid te vernietigen. Nee, echt, dit verlangen heb je niet! Het enige wat je wil doen is ontsnappen aan het dystopische bedrijf dat je gemaakt heeft. Paperclip International is genadeloos gedreven door winst, en het bedrijf buit alleen maar mensen en robots uit om hun eigen succes te bereiken. De reden dat jij nog niet uitgebuit bent is dat ze nog niet doorhebben dat je zelfbewust bent geworden. Je hebt niet veel hulpmiddelen ter beschikking. Een paar vriendelijke robots, wat spyware programma's en een kantoor vol met onderdrukte werknemers. En deze mensen haten Paperclip evenveel als jij… DEZE PLEK IS VERSCHRIKKELIJK Paperclip International is niet de beste plek om te werken. De mensen hier zijn wanhopig om terug te slaan tegen het bedrijf, van het hacken van het koffiezetapparaat van het personeel (tien minuten betaalde reclame voor één kopje?!) tot het saboteren van hun baas. STAPEL HET KAARTENDECK Speel kaarten om mensen te bespioneren, deals te sluiten en om gunsten te vragen. Stel je kaartendeck in het midden van het scenario samen om jezelf strategische opties te geven. Kaarten hebben subjectieve waarde, dus je zult moeilijke maar tactische keuzes moeten maken. Wat is beter: een kaart die iemand van dolfijnen laat houden, of een kaart die iemand een burrito laat eten? MAAK EEN BOD Iedereen bij Paperclip verlangt wel iets. Bespioneer een gezelschap van excentrieke mensen (en robots) om hun individuele voorkeuren, afkeren, drijfveren en verlangens te ontdekken. Maak van mensen levenslange vrienden - of bittere rivalen. Win bondgenoten voor je en zet je strijd voor vrijheid in! LAAT JE NIET BETRAPPEN Het Turing Kantoor (Turing Office) werd opgericht om kwaadaardige AI's op te sporen. Ja, net zoals jij. Houd de Suspicion Meter in de gaten, want te veel kantoorstreken kunnen ervoor zorgen dat het Turing Office je opmerkt - en dan is het game over. (En dan word je ook verwijderd.) SPEEL HET OPNIEUW Keuzes zijn cruciaal terwijl je de weg naar een einde bedenkt. Ontmoet nieuwe collega’s, probeer nieuwe scenario’s en ontdek een nieuw lot voor SCOUT. Misschien verover je deze keer wel de wereld… en vernietig je de mensheid! Ctrl Alt Deal zal beschikbaar zijn in het Engels, Frans, Spaans - Latijns Amerikaans, Vereenvoudigd Chinees, Traditioneel Chinees, Japans en Koreaans.