Adéwalé werd geboren als slaaf maar vond vrijheid in het piratenleven aan boord van Edward Kenways schip de Jackdaw. 15 jaar later is Adéwalé een getraind sluipmoordenaar die schipbreuk lijdt op Saint-Domingue zonder wapens of bemanning. Hij moet nu een bemanning verzamelen en een schip stelen. Meer dan 3 uur nieuwe singleplayer-gameplay!