Alcatraz
Probeer uit een van de meest beroemde gevangenissen ter wereld te ontsnappen, Alcatraz. Velen hebben het geprobeerd. Velen hebben gefaald. Nu is het jouw beurt om je naam toe te voegen aan de lijst van 'beroemde' ontsnappingen als jij uit een van de zwaarste gevangenissen van Amerika probeert te ontsnappen. Alcatraz Federal Penitentiary is tot in de pijnlijkste details nagebouwd in The Escapists en nu moet jij jouw eigen ontsnapping uit Alcatraz plannen en uitvoeren! The Escapists is een bekroonde gevangenisuitbraak-simulatie die spelers een luchtig kijkje op het leven in een gevangenis biedt. Een strategiespel vol spannende en uitdagende plannen die je de 'vrijheid' geven om in de huid van een gedetineerde te kruipen en een gewaagde ontsnapping te bedenken en uit te voeren.