Adventure of Samsara
Adventure of Samsara is een mysterieus, Metroidvania-avonturenspel in 2D dat iets weg heeft van het oorspronkelijke Atari 2600-spel Adventure, maar toch een volledig nieuwe en unieke richting kiest. Adventure of Samsara is een spel met geweldige 2D-pixelart. Het combineert klassieke gameplay met een wereld waar iedereen met elkaar verbonden is in een groots, verrassend verhaal over de dood, hergeboorte en herinneringen. Het spel is ontworpen door de Braziliaanse studio Ilex Games. Jij bent je de Solar Champion, een Plutoniaan die lang geleden is gestorven, maar nu tot leven is gekomen door het primordiale licht van de zon. Deze Champion heeft de opdracht om een mysterieus interdimensionaal fort te heractiveren en zo de balans in het multiversum te herstellen. Als speler moet je je door een reeks diverse, met elkaar verbonden biomen verplaatsen en vechten tegen wrede mutantenbazen. Hoe verder je komt, hoe meer nieuwe vaardigheden je ontgrendelt en hoe sterker je wordt. Zo ontdek je steeds meer lagen in het enigmatische, kosmische verhaal. Het spel speelt zich af in de spirituele wereld van het oorspronkelijke Adventure, met als kernelementen verkennen, onderzoeken en verborgen schatten vinden. Adventure of Samsara is dus geen remake of vervolg, maar je zult zeker subtiele referenties vinden naar het eerste avonturenspel terwijl je deze bijzonder grote wereld verkent. Kenmerken - Verkennen in Metroidvania-stijl: verken 10 unieke biomen, zoals bevroren landschappen en industriële laboratoria. Je vindt hier allerlei vijanden, gevaren en verborgen upgrades. - Klassieke gameplay: Adventure of Samsara heeft een klassieke gameplay en bijzondere 2D-pixelart, en is daardoor een tijdloos spel dat toch volledig nieuw aanvoelt. - Originele wereldopbouw: verlies jezelf in een enorme, interdimensionale fantasiewereld met een groots spiritueel verhaal. - Easter eggs: ontdek verwijzingen naar het oorspronkelijke Adventure, zoals bekende gebouwen en vijanden, die zowel oude als nieuwe spelers kunnen waarderen. - Verzamelbare spullen: vind verborgen schatten in moeilijk bereikbare plekken om je statistieken te verbeteren en laad augmentaties om je vaardigheden te verbeteren.