Monster Hunter Wilds
De ongeremde kracht van de natuur is wild en meedogenloos, met omgevingen die van het ene op het andere moment drastisch veranderen. Dit is een verhaal over monsters en mensen en hun strijd om in harmonie te leven in een wereld vol tweestrijd. Vervul je plicht als Hunter door ontzagwekkende monsters op te sporen en te verslaan en sterke nieuwe wapens en pantsers te smeden van de materialen die je vindt tijdens je jacht, terwijl je de band ontdekt tussen de mensen van de Forbidden Lands en hun woonplaatsen. De ultieme jachtervaring wacht op je in Monster Hunter Wilds. Verhaal Een paar jaar geleden werd een jongen genaamd Nata gered aan de grens van de Forbidden Lands, een onontgonnen gebied dat nog niet is verkend door de Guild. Na het horen van het verhaal van de jongen over zijn eenzame ontsnapping aan een mysterieus monster dat zijn dorp aanviel, organiseerde de Guild een expeditie naar de Forbidden Lands om op onderzoek uit te gaan. De expeditie om het monster dat de 'White Wraith' wordt genoemd te onderzoeken en de verzorger te redden die wordt aangevallen, begint nu. Een wereld die leeft De omgevingen in de Forbidden Lands veranderen op drastische wijze vanwege het weer dat constant en plotseling wisselt. Tijdens de barre Fallow- en de gevaarlijke Inclemency-perioden trekken hongerige monsters erop uit om in groepen te jagen, maar tijdens de Plenty-perioden zijn er wilde dieren in overvloed. Monsters De monsters die in deze omgevingen leven, zijn gedwongen om zich aan te passen aan de dynamische veranderingen die zich voordoen, waarbij ze hun unieke eigenschappen gebruiken om te overleven en te gedijen. Tijdens de Inclemency-periode kun je zelfs een glimp opvangen van krachtige monsters die bovenaan de voedselketen staan. Jagen Naarmate de wereld om hen heen verandert, veranderen ook de jagers en hun tactieken. Jagers hebben niet alleen de keuze uit een groot aantal wapens en pantsers, de kunst van het jagen zelf is ook geëvolueerd. Jagers leren namelijk het gedrag van monsters te anticiperen en vertrouwd te raken met hun omgeving. Focus Mode voegt een nieuwe dimensie toe aan de jacht. Richt je aanvallen of verdedigingen en gebruik Focus Strikes om speciale aanvallen uit te voeren om flinke schade toe te brengen aan wonden en zwakke plekken. Personages Je komt talloze personages tegen die je helpen op je reis, van jachtpartners tot expeditiegenoten.