Deze uitbreiding is alleen beschikbaar voor spelers op Xbox Series X/S en pc. Let op: voor de volledige ervaring raden we het bezit aan van Frankenbahn: Stuttgart - Heilbronn, die apart verkrijgbaar is. De BR 147 volgt de BR 145 en 146 op en is de nieuwste generatie van de familie. De BR 147 heeft een vernieuwd ontwerp en biedt de nieuwste innovaties, met gemoderniseerde besturingselementen en functionaliteit. Deze locomotieven zijn gemaakt voor DB Regio-diensten in grote steden. In Train Sim World 6 reis je van het Stuttgart van de jaren 2000 naar het Stuttgart van eind 2010 met de iconische DB BR 147. Raak vertrouwd met de moderne cabine van een van de nieuwste passagierslocomotieven van DB terwijl je naar het zuiden rijdt, op weg naar de stad. Deze locomotief biedt een heel andere rijervaring dan de klassieke BR 111. Naast een gloednieuwe, moderne dienstregeling, waarin de BR 147 wordt ingezet op verschillende regionale diensten, ga je de uitdaging aan en neem je unieke taken op je in verschillende scenario's. Slecht weer en ingewikkelde konvooien wachten op je!