Let op: Train Sim World 2: Rhein-Ruhr Osten is vereist als afzonderlijke aankoop om de content van deze uitbreiding te kunnen gebruiken. Zet je helm op en ga aan het werk op de emplacementen van Hagen en Wuppertal met de DB G6 Diesel Shunter van TSG voor Train Sim World 2! De G6, die voor het eerst in 2008 werd geproduceerd, is een diesel-hydraulische rangeerloc van klein formaat, zodat hij geschikt is voor kleinere rangeerterreinen met onverbiddelijke draaicirkels, terwijl hij toch 900 paardenkrachten kan leveren en tot 80 km/u kan halen. Er zijn ongeveer 130 van deze locomotieven gebouwd. Ze zijn grotendeels eigendom van particuliere bedrijven en worden gebruikt op basis van lease, waarbij ze naar exploitanten worden gestuurd als ze wat extra aandrijfkracht nodig hebben. In Train Sim World 2 wordt de G6 Shunter van TSG gebruikt als DB-locomotief die rechtstreeks van de fabrikant wordt gehuurd en complexe rangeeropdrachten uitvoert op de drukke route Rhein-Ruhr Osten.