Retro Machina
Er is nog maar één stad op de planeet, en er wonen nu alleen maar robots. Beschermd door een glazen koepel torent Endeavor boven het eens zo levendige gebied uit en werkrobots proberen alles draaiend te houden. Om Endeavor te onderhouden moet elke robot zijn werk perfect doen. Robots die geen perfect werk leveren, worden afgevoerd. Een werkrobot die op de afvalberg is beland, is op een missie om zichzelf te laten maken. Maar de stad ziet deze eens zo loyale werker nu als bedreiging, dus alle robots en verdedigingen van Endeavor keren zich nu tegen deze vroegere collega. Met de unieke vaardigheid om meerdere machines van de stad te kunnen bedienen, inclusief robots die in de weg staan, heeft deze kleine robot de missie om zichzelf te maken en intelligent leven te vinden. Het lijkt er echter op dat er geen intelligent leven meer over is. Alleen de robots die geprogrammeerd zijn om de stad schoon te houden voor mensen die nergens meer te vinden zijn. Kenmerken Je staat er alleen voor De mensen zijn lang geleden verdwenen en alles wat rest zijn de door hen gemaakte robots. Nu valt de wereld die zij hebben achtergelaten, uiteen. Is er nog iemand die je kan helpen dit te herstellen en te ontdekken wat er is gebeurd met de mensen die hier hebben gewoond? Je vijanden zijn je hulpmiddelen De kleine robot is alleen op deze wereld maar heeft een speciaal trucje: hij kan elke andere machine hacken en de bediening overnemen. Gebruik ze zoals jij dat wilt: ze kunnen tegen elkaar vechten, onbereikbare plekken verkennen, raadsels oplossen of gewoon samen met jou verder reizen. Je hebt tientallen robots met verschillende vaardigheden die je kunt verkennen. Geniet van handgetekende scenario’s De stijl voor de art van Retro Machina is gebaseerd op illustraties uit science fiction-boeken uit de twintigste eeuw. Het spel speelt zich af in een retrofuturistisch heelal en is geïnspireerd op het werk van legendes als Jacque Fresco, een van de meest vermaarde futuristen ter wereld. Verken deze wereld met al zijn facetten Van ondergrondse gebouwen tot de gouden straten van Endeavor, de laatste stad op de planeet, voert je reis je door een hele zone vol nieuwe uitdagingen, nieuwe robots en mysteries om te verkennen.