Hunt: Showdown - The Son of Gunpowder
Deze DLC bevat 1 legendarische jager, 2 legendarische wapens en 1 legendarisch hulpmiddel: - The Conspirator (jager) - Crown Cinders (Martini-Henry IC1) - Royal Sabotage (Scottfield Model 3) - Forefather's Fury (Vitality Shot) De geruchten begonnen zich te verspreiden over de dekken van de Britse Atlantische vloot: er was een verrader in hun midden. De twee schepen die zonken bij Kaapverdië deden dat niet per ongeluk: de dader moet zich onder de overlevenden die werden verzameld voor ondervraging hebben bevonden. Drie vonden een zeemansgraf, schuldig bevonden aan samenzwering, maar dat voorkwam niet dat er diezelfde avond nog een schip zonk. De soldaten raakten in paniek en de officieren executeerden alle overgebleven overlevenden van de gezonken schepen. Nu de crisis was afgewend, werd het weer rustig in de vloot. Tot er vuur en olie vrijkwam bij een explosie op het voorste schip en door de schepen van de vloot woedde. Een dozijn schepen zonk, maar de dader werd uiteindelijk wel gevonden: een enkele nederige officier. Met alleen zijn dienstwapen, revolver en een voorliefde voor de verwoestende kracht van buskruit, had hij de vloot gedecimeerd. Hij moest boeten voor deze schandelijke misdaad en vernederd worden, voordat andere rebellen in de dop zich zouden laten inspireren. Tijdens het proces maakte de man zichzelf bekend als Francis Fawkes, erfgenaam van Guy Fawkes en toegewijd aan de missie van zijn voorvader. Hij werd veroordeeld tot de brandstapel. Op 5 november werd de Conspirator door de straten geleid en verbrand boven op een historisch vreugdevuur: gekneveld, gemaskerd en gekleed als een beeltenis om te bespotten door wat restte van de marine. De vlammen smolten zijn huid en lasten het masker vast op zijn gezicht. In totale wanhoop stroomden de herinneringen aan zijn jeugd door zijn brein in een koortsdroom: de pijnkreunen van een ziekelijke vader, de bittere tranen van een zwervende moeder, en het slaapliedje van een fragiele oma - zich afvragend of het leven anders zou zijn verlopen als de geschiedenis anders was geweest. Rancuneus leefde de Conspirator lang genoeg om het vuur zijn boeien te laten doorbranden. Overlevenden van zijn toorn verklaren dat hij met een griezelige, koninklijke attitude afdaalde. De toeschouwers vluchtten en huizen werden in de as gelegd toen de Conspirator naar water zocht. Tot op de dag van vandaag liggen die straten in puin en as. Tevreden over zijn werk en met de bedoeling om ooit de missie van de Gunpowder Plot af te ronden, vluchtte de Conspirator. Toen hij hoorde dat er goed geld viel te verdienen met zijn rancuneuze talenten, ging hij op pad naar de bayou om daar zijn levenslange kruistocht te vervolgen.