Hunt: Showdown - La Luz Mala
Deze DLC bevat 1 legendarische jager, twee legendarische wapens en 1 legendarisch hulpmiddel: - Luz Mala (jager) - Del Ojo (Vetterli 71 Karabiner Deadeye) - Raíz Mala (Caldwell Conversion Chain Pistol) - Premio del Tonto (Choke Bomb). Ruiters en herders op de uitgestrekte grasvlakten van Patagonia weten dat ze la Luz Mala, de slechte lichtjes, niet moeten volgen als die flikkeren in de nacht. De wijzen waarschuwen de nieuwsgierigen tegen de verlokking van de dansende fosfor. Maar de dwazen worden verleid door de verhalen dat la Luz Mala naar rijkdom en schatten leidt. Wanneer zij die af willen dwalen dat ook doen, vinden de gelukkigen onder hen oude botten en kapot aardewerk onder de lichten. De rest vindt er hun eigen graf. De slechte lichtjes zijn het sterkst op dagen waarop regen een verre herinnering is, de veldflessen leeg zijn en de aarde zucht en puft. Op zo'n dag, jaren geleden, werd een meisje op pad gestuurd om water te halen. Ze negeerde het advies van haar ouders en dwaalde af richting de lichtjes. Ze liep tot het donker werd en toen nog verder, tot het weer licht werd. Verdwaald bracht ze dagenlang door op de vlakte, het vocht uit de wortels zuigend, tot een rookpluim haar naar huis bracht. Maar aan de basis van de pluim trof ze een slachtpartij aan. Nadat ze haar familie had begraven, zag ze de lichtjes opnieuw aan de horizon en ging ze erachteraan, haar wanhoop vermengd met een nieuw gevoel: verering. De boeren die de slachtpartij hadden uitgevoerd kenden ook de legenden van la Luz Mala, maar waren er niet bang van. Zij geloofden dat het gewoon een soort natuurlijke gloed was, meer niet. Maar terwijl de jaren verstreken en hun haren grijs werden, voelden ze zich steeds minder op hun gemak als ze de lichtjes zagen. Het leek wel of de lichtjes terug staarden. Het aanvankelijke ongemak mondde al snel uit in absolute doodsangst. Want telkens wanneer de lichtjes verschenen, werd een van hen dood gevonden. De boeren begonnen de verhalen te geloven dat het geesten van de rusteloze doden waren. Sommigen gingen achter de lichtjes aan en daagden ze uit tot een gevecht. Anderen sloegen op de vlucht, waarbij nieuwe lichtjes knipperden op hun pad vanuit de diepte van de duistere vlakte. Het meisje had te lang als geest in de gloed doorgebracht. Ze kon zichzelf niet meer los zien van la Luz Mala, en hoewel ze wraak had genomen, begeleidden de lichtjes haar nog steeds. De legende van de slechte lichtjes verspreidde zich en al snel scheen ook de bayou vol te zitten met de flikkerende dreiging van la Luz Mala.