In de intense infiltratiemissie “Freedom Fighters” moeten 4 doelwitten worden uitgeschakeld. De spelers worden gedwongen vertrouwde tactieken verder te ontwikkelen. Het gebied is extreem vijandig met een nieuw hek en continue patrouilles. Wat ooit een rustige boerderij was, is omgetoverd tot een trainingskamp voor militie en een uitvalsbasis. Dit new age-team van guerrillakrijgers wordt geleid door Sean Rose, een van je doelwitten. Het team heeft hackers en wapenexperts uit de hele wereld. Drie andere belangrijke doelwitten moeten ook worden uitgeschakeld: Maya Parvati, Penelope Graves en Ezra Berg. Deze militieleden hebben hun eigen specialiteiten. Ervaren Hitman-spelers worden beloond met grote onthullingen in het verhaal, dat naar een spannende ontknoping toewerkt. Voor de gevaarlijkste spelers zijn er totaal nieuwe mogelijkheden, wapens en voorwerpen te ontdekken. Episode 5: Colorado brengt je in de hoogste staat van paraatheid en plaatst je tegenover meerdere vijanden.