The Escapists
The Escapists er en prisbelønt simulator som lar deg bryte deg ut av et fengsel. Den gir spillerne muligheten til å oppleve en mynter hverdag i et vanlig fengsel. Selv om målet med spillet er å rømme, ligger detaljene i selve utførelsen. Du er kanskje ikke i et åpent fengsel, men du er i en åpen verden, der du, i mellom opprop, måltider og pliktene dine, bør benytte enhver mulighet til å planlegge rømningsforsøket ditt. Velger du å gjøre tjenester for andre fanger, noe som gir deg både penger og godvilje, underveis? Eller velger du å trene for å bli sterkere? Les for å øke ferdighetene dine, eller bruk tiden din på å gjøre gjenstander om til håndlagde våpen og verktøy. Hva med å være flittig i en jobb i fengselet, for å forefremmes til nye jobber som gir deg større fordeler? Hold en lav profil eller bruk alle midler for å komme deg ut – det viktigste er at du kommer deg ut til slutt.