Whistleblower
Whistleblower on peli jossa olet Waylon Park, ohjelmistosuunnittelija joka työskentelee Murkoffille sekä miehelle joka lähetti sähköposteja toimittajille ympäri maailmaa – mukaanlukien Miles – Outlastin alussa. Vietettyään muutamia viikkoja Mount Massivella, aikana jolloin häntä oli kielletty puhumasta jopa vaimolleen ja pojalleen johtuen tiukasta tietoturva protokollasta, Waylon kehitti syvälle juurtuneen epäluottamuksen rahanahneisiin tiedemiehiin ja lääkäreihin jotka tekivät vaarallisia ja vastuuttomia kokeita heidän potilaillaan. Noiden kurjien sielujen tunnistaminen ruokki Waylonin vihaa, ja sai hänet paljastamaan Mount Massiven mädän ytimen. Vaikka Whistleblower kertoo tarinan joka johti Outlastiin, se oikeastaan venyttää esimmäisen pelin menneitä tapahtumia ja näyttää viimeisen luvun Mount Massive Asylumin tarinasta.