Scorn
Scorn on tunnelmallinen ensimmäisen persoonan kauhuseikkailu, joka sijoittuu omituisten muotojen ja synkkien maisemien painajaisuniversumiin. Sen suunnittelu perustuu ”maailmaan sinkoutumisen” idealle. Tutkit unimaiseen maailmaan eristettynä ja eksyneenä erilaisia toisiinsa liitettyjä alueita epälineaarisella tyylillä. Levottomuutta herättävä ympäristö on hahmo itsessään. Jokainen kohde sisältää omat teemansa (tarinansa), pulmansa ja hahmonsa, joilla on keskeinen rooli yhtenäisen maailman luomisessa. Avaat läpi pelin uusia alueita, hankit erilaisia taitoja, aseita sekä esineitä ja yrität ymmärtää sinulle esitettyjä näkyjä. PELIOMINAISUUDET Yhtenäinen ”eletty” maailma Scorn sijoittuu avoimeen maailmaan, jossa on erilaisia toisiinsa liitettyjä alueita. Jokainen alue on sokkelomainen rakennelma, josta voi löytää erilaisia huoneita ja polkuja. Kaikki tarinankerronta tapahtuu pelissä ilman häiritseviä välinäytöksiä, jotka irrottaisivat sinut tästä elävästä ja karmivasta maailmasta. Pidä kuitenkin silmäsi auki, sillä peli ei anna armoa, jos sinulta jää ahdistuttavalla matkallasi jotain välistä. Tietoisuus koko kehosta Pelaajat kokevat paremman immersion, sillä he ovat tietoisia hahmonsa kehosta ja liikkeistä. Maailman kanssa toimiminen on realistista – esineitä noukitaan käsillä (sen sijaan että ne leijuisivat ilmassa), koneita ja laitteita käytetään tarttumalla ohjaimiin jne. Tavaraluettelon ja ammusten hallinta Pelaajilla on tietyt varusteet, ja ne ovat rajallisia. Sillä on suuri rooli pelaajien pitämisessä tapahtumista tietoisena läpi koko pelin. Pelaajien täytyy miettiä milloin taistella ja milloin suojautua, ja kuinka heidän toimensa vaikuttavat ympäröivään maailmaan. Edistyminen vaatii erilaisia pelityylejä.