KONAMIToiminta ja seikkailu
Tämä vuonna 1998 julkaistu peli oli METAL GEAR -sarjan ensimmäinen 3D-peli. Live-toimintakuvaa, elokuvamaisia välivideoita ja innovatiivista pelinkulkua hyödyntävä sodan ja maailmanlaajuisten ydinaseiden uhkaan keskittyvä peli oli 3D-hiiviskelytoiminnan edelläkävijä. Salamyhkäisyyden ja petoksen myrskynsilmään johtavaa juonta on ylistetty 1900-luvun upeimmaksi tarinaksi, ja tämä peli oli METAL GEAR ‑sarjan kolmas myöhemmin hitiksi muodostunut julkaisu. Sisältää myös rajoitetusti saatavilla olevat digitaaliset Screenplay Book- ja Master Book -kirjat, joista saa lisätietoa Metal Gear Solid-, Metal Gear & Metal Gear 2: Solid Snake -pelien tarinasta ja hahmoista. [Pelit] Metal Gear Metal Gear 2: Solid Snake Metal Gear Solid (mukaan lukien VR Missions / Special Missions) Pelien alueelliset versiot saa lisälatauksina. [Digitaaliset kirjat] Metal Gear Solid: Screenplay Book Metal Gear Solid: Master Book Metal Gear & Metal Gear 2: Screenplay Book Metal Gear & Metal Gear 2: Master Book Digitaalisiin kirjoihin pääsee pelin päävalikkonäytöstä.