I Am Fish
I am Fish on hurmaava fysiikkapohjainen seikkailu, jota tähdittää neljä urheaa kalakaveria. Nelikko on viety väkisin pois kotiseudultaan ja laitettu eläinkaupan akvaarioon. Pelissä kuljet kalojen matkassa niiden uidessa, lentäessä, kieriessä ja rouskuttaessa (Englannin pienimmän maakunnan) Barnardshiren peränurkilta kohti avomerta, vapautta ja jälleennäkemistä. YSTÄVIÄ MYÖTÄ- JA VASTAVIRRASSA On aika esitellä sankarimme! Kultakala – pirteä, urhea ja seikkailunhaluinen sekä luontainen uimari! Pallokala – hitaanpuoleinen mutta hyväsydäminen kala, joka voi pullistua palloksi ja kieriä maalla. Piraija – villi, kaoottinen, äänekäs, arvaamaton ja innokas puremaan, luonnollisesti. Liitokala – ajoittain hieman etäinen mutta sisimmässään pehmo kala, joka osaa liitää ilmassa! Terhakat sankarit eivät jätä yhtään maljaa tutkimatta, ennen kuin ne kiitävät pää kolmantena evänä kohti tavoitteitaan ja jälleennäkemistä! ET TARVITSE UIMAMAISTERIN MERKKIÄ Ui, kieri, liidä, rouskuta, räpiköi, pullistu, pureskele ja lennä kiehtovien haasteiden läpi. Helppo ja intuitiivinen ohjausjärjestelmä ei jätä arvailun varaa, kun mietit, koituiko kalan kohtaloksi virtaus vai ohjausliikkeesi. NÄE MAAILMA EVÄKKÄÄN NÄKÖKULMASTA Barnardshiren idyllistä rantaviivaa ja hurmaavia kyliä voisi pitää rauhan tyyssijana, mutta veteen tottuneille sankareille seudulla piilee monia vaaranpaikkoja, kuten tienylitykset, katoilla kuljeskelu, rasvakeittimien välttely, villieläinten ja paikallisten asukkaiden väistely sekä helposti särkyvät kalamaljat ja veden ulkopuolella hengittämisen vaikeus. KALAKAVERIA EI JÄTETÄ Karut kalakuolemat eivät ole meidänkään mieleemme, joten jos kalasi päätyvät niin sanotusti liian syviin vesiin, kuluttavat happensa loppuun tai räpiköivät kohtalokkaisiin vaikeuksiin, peli jatkuu edelliseltä tallennuspisteeltä. Mieti, mikä meni pieleen, ja jatka seikkailua. UI VAPAUTEEN Neljän kalakaveruksen matka molskauttaa ne jos jonkinmoiseen vesiastiakyhäelmiin, kuten purkkeihin, pyörällisiin moppiämpäreihin ja jopa tuoppeihin. Kippis! Jokaisen improvisoidun vesiajoneuvon ohjaukseen sisältyy omat haasteensa, mutta avovesi ja suhteellinen liikkumavapaus odottaa aina lähistöllä. Voit pulahtaa suihkulähteisiin, uima-altaisiin ja – öh – vaarallisia aineita pursuaviin viemäreihin polskiessasi kohti lopullista määränpäätäsi: auringossa kimaltavaa avomerta.