You are the Prototype, Alex Mercer, a man without memory armed with amazing shape-shifting abilities, hunting your way to the heart of the conspiracy which created you; making those responsible pay. Fast & Deadly Shape-Shifting Combat: Reconfigure your body to the situation at hand. From Claws to Blades to Hammers to Whips, choose the right weapon for the situation Over-the-Top Locomotion & Agility: Seamlessly and fluidly bound from building to building, run up walls, bounce off cars and everything in your path. Adaptive parkour lets you move freely through the open-world environments of New York City. Unique Disguising Abilities: Consume anyone at anytime, take on their appearances and assume their memories and special abilities. Deep, Conspiracy-Driven Storyline: Wake up with no memory of the past...just mysterious powers and a link to a town in Idaho. Delve into the mysteries of your origin, the true nature of your power and your part in a conspiracy 40 years in the making.