The Bus
Transport passengers in the city bus simulation The Bus on multiple lines and in different buses through Berlin. Germany’s capital has been recreated realistically at a true 1:1 scale and offers many famous landmarks to discover, including the Victory Column, the Brandenburg Gate, and Alexanderplatz. In the Scania Citywide LF and other officially licensed buses, you sell tickets to boarding passengers, tackle heavy traffic, and bring them safely to their destination while the city around you stays in motion. With changing weather and different seasons, every trip is exciting and challenging. Whether you prefer a relaxed run on schedule or the hustle and bustle of a big city, The Bus brings you as close as possible to the feeling of driving a bus in Berlin. Your route is set. Let’s go! FEATURES: - Authentic Berlin routes at a true 1:1 scale - Large, detailed map of Berlin with more than 200 stops - Berlin bus lines TXL, 100, N100, 123, 142, 147, 200, 245, and 300 with different routes - Many varied and interesting Berlin landmarks to discover - Officially licensed buses from Scania, MAN, and VDL - Different bus types with a total of 20 variants: MAN Lion’s City DD, Scania Citywide LF solo and articulated, VDL Citea LLE, MB eCitybus solo and articulated, Galaxis Urban solo and articulated - Officially licensed onboard computer from ATRON - Integrated radio station: Flashbass.FM - Singleplayer Freeplay mode: Transport passengers with the vehicle of your choice on any line and route - Singleplayer Economy mode: Build your own bus company, invest in new vehicles, hire staff, take care of maintenance and repairs, and increase your income through contracts and ticket sales - Freedom of movement: Move freely inside vehicles and throughout the game world - Boarding and alighting passengers including ticket sales - AI traffic with different vehicle types, pedestrians, and complex traffic light logic - Day and night cycle with weather and seasons - Weather and time synchronization: Dynamically match weather and time of day to the current values in Berlin - Line, route, timetable, and tour editors - Photo mode for creating your own high quality screenshots - Multiple control modes: Realistic, Arcade, and Custom NOTE: The multiplayer mode, Workshop content, and modding features from the PC version are NOT included in the console version.