Walden, a game
Take on Henry David Thoreau’s classic adventure in living simply in nature as you explore this epic open world game based on the story of Thoreau’s life in the woods alone at Walden Pond. Features a dynamic and changing natural environment filled with exquisite details, as well as a multi-faceted narrative following Thoreau’s quest for solitude and inspiration in the woods during a time of personal and social crises. Can you balance your basic needs for survival against your search for beauty and the sublime? Will you live life “deliberately”? Or will you live a life of “quiet desperation”? Find out in this critically acclaimed title that Smithsonian Magazine has called “the world’s most improbable video game.” Walden, a game was awarded Game of the Year and Most Significant Impact at Games for Change, Developers Choice at IndieCade, and nominated for the Unity Impact Award and the New York Game Critics Award for Best Indie Game.