Section 13
Section 13 is a roguelite twin-stick shooter that can be played solo or in a group of up to 3 players in online or couch co-op modes*. As an Agent of the S2P Corporation, it’s up to you to investigate a crisis at the most top-secret facility of a company whose whole thing is keeping secrets. CONSPIRACIES TO UNCOVER Step into the shoes of Agents Red, Boy Scout, Beaker, and Scalpel, as they fight to unearth the buried secrets of Section 13… and solve a few personal mysteries of their own. Collect data on paranormal entities running amok and find out what it all has to do with you. DELVE THE DARKNESS ALONE OR TOGETHER When an Omega-level containment breach puts an off-the-books company black-site on lockdown, it’s up to a small team of expendable peons to get to the bottom of it. Literally. Tackle the mission solo or with up to two squad-mates. And with optional friendly fire, it’s up to you whether you’d like a more forgiving experience, or chaotic fun with mad-science weapons. TENSE TWIN-STICK ACTION IN THE WEIRDEST WORKPLACE EVER As a Tier-1 paranormal containment facility, Section 13 is full of unique hazards, and it's up to you to overcome them with quick wits and reflexes. Time your dodge-rolls and reloads to stay one step ahead of a horde of hungry monsters. Back against the wall? Pop off with a special ability… or grab a melee weapon and smash your way out. But keep an eye on your Fear level, or risk a debilitating mid-mission panic attack! CUTTING-EDGE TOOLS TO MASTER Add some spice to every run with unlockable (and customizable) weapons, gameplay-altering Synaptic Enhancements, and of course, recreational genetic modification. (Some side effects may apply). Utilize special abilities and unique tactical items to outsmart pissed-off cryptids, navigate a series of shifting levels, and push deeper into the base with every attempt. Between deaths, you’ll also unlock persistent upgrades that change how you play and radically alter your chances of success. * Online co-op does not support crossplay. All players in the co-op session must be connected using the same method: online co-op or couch co-op. It is not possible to mix online and couch co-op.