Nikoderiko: The Magical World - Director's Cut
Adventure calls in Nikoderiko: The Magical World - Director's Cut, our love letter to platformers! Run, jump, and ride with Niko and Luna through colorful levels full of danger, treasures, and super-sized bosses. Play on your own or together with a friend in couch co-op! Nikoderiko: The Magical World - Director’s Cut features all-new levels, more treasures, and new challenges to master in Hard Mode. Any progress from the original game will carry over, too! JUMP INTO ADVENTURE! Take Niko and Luna through vibrant 2.5D worlds packed with platforming thrills, super-sized boss fights, minecart rides, underwater odysseys, and even classic 3D segments. EXPLORE 8 WORLDS! Explore the frosty peaks of Snowland, the mysterious Magic Wood, and Dry Sea’s briny depths—and keep an eye out for secret collectibles hidden along the way. RIDE ANIMAL MOUNTS! Collect and summon animal friends! Ride them to new heights, or use special attacks to fight. Charge with Boaris the Boar, hop on Todd the Toad for lofty leaps, rule the waves with Oceanis the Seahorse, or go prehistoric with Dino. CHALLENGE YOURSELF! Tailor the game to your skill level! Newcomers can start off with Easy or Normal Mode, while platforming pros can test their mettle with Hard Mode and challenge modifiers. Up to the task? ENJOY SWEET SOUNDSCAPES! The soundtrack is brought to life by legendary genre composer David Wise. Plug in, turn up the volume, and let these magical melodies take you back to a golden age of platforming! *Our heroes and villains have learned new languages! Experience Nikoderiko: The Magical World - Director’s Cut with full voice acting in French, German, Spanish, Japanese, Brazilian Portuguese, and Mandarin Chinese.