All the power of Motocross in your hands: the new MXGP 2021 is finally here! The official MXGP videogame is ready to show you what it's made of: warm up your engines and get ready for the most realistic, exciting two-wheeled experience ever! CAREER Strap on your helmet, hop onto your bike and go full throttle on your path to becoming a true MXGP champion. You can create your own team or choose to join an official one, starting from the MX2 category in the new career mode. Your career results will affect game progression, as well as the contracts you can sign with teams and sponsors. LOST IN REALITY Everything is so realistic in MXGP 2021 that it's easy to get confused. More than 40 riders, plus the official MXGP and MX2 2021 season bikes and teams. Sponsors, accessories and all the 2021 championship tracks. Plus three iconic tracks from past competitions: Ottobiano (Italy), Ernee (France) and Leon (Mexico). With MXGP 2021, you'll feel like you're riding your bike instead of watching in front of a screen! MAKE YOUR MARK ON THE FUN Make your dreams come true, letting your imagination run wild with the track editor: choose the terrain type, build the track and customise every aspect of your dream track. Share your crazy achievements online and download the most exciting tracks created by other players. NO LIMIT CUSTOMISATION With more than 100 authentic brands, there are endless possible customisation combinations for bikes and riders. Make your mark on Motocross and add your own special touch to the game! PLAYGROUND 2.0 A fantastic new Playground lets you explore new landscapes and hone your riding skills. You can create your own route by placing multiple checkpoints in sequence in Waypoint mode: race and challenge your friends online." MULTIPLAYER Online competitions are taking on new horizons: now you can challenge your opponents on custom tracks. You can also create your own events and interact with other players in Race Director mode. Are you up to the challenge?