Monument Valley
A Journey Through Impossible Beauty Embark on a dreamlike adventure in the iconic Monument Valley, the award-winning puzzle game where architecture defies reality. Guide Princess Ida through surreal monuments, uncovering hidden paths and optical illusions that challenge perception. Step into a world where the impossible becomes possible. In Monument Valley, you’ll guide the Silent Princess Ida through breathtaking landscapes, twisting staircases, and ever-shifting monuments. Each puzzle is a work of art, inspired by minimalist design, ancient architecture, and mind-bending impossible geometry. Manipulate the environment to reveal hidden paths, outsmart the enigmatic Crow People, and uncover the secrets of the Sacred Geometry. With intuitive controls, an immersive soundtrack, and vibrant visuals, Monument Valley is an experience for every type of player. Features: - Mind-Bending Puzzles: Rotate, shift, and reshape the world to reveal new paths. - Beautiful Visuals: Inspired by optical illusions, and ancient architecture from around the world. - Immersive Sound: A reactive, personal soundtrack that enhances every move you make. - Complete Edition: Includes the Forgotten Shores expansion for the full journey. Can you guide Ida on her quest for forgiveness? Discover why Monument Valley has touched the hearts of millions of players worldwide! ustwo games are proud independent developers, best known for the award-winning Monument Valley series, Land’s End, Assemble with Care and Alba: A Wildlife Adventure.