Monster Train
Hell has frozen over. Only you can protect the final burning pyre from the forces of heaven and restore the inferno. Monster Train brings a new strategic layer to roguelike deckbuilding, with three vertical playing fields to defend. Includes the released updates Wild Mutations and Friends & Foes! No playthrough is ever the same, it’s a fresh challenge every time. You’ll never play the same deck twice! * 25 covenant (difficulty) levels * over 250 cards * 5 monster clans, each with their own distinct gameplay * Each clan has 10 levels to unlock, bringing new cards to your deck * Upgrade your clan champions multiple times * Challenge your friends to beat your score Visit powerful locations To take back hell, you’ll need to power up. Choose your route carefully, different locations yield different benefits; upgrade your champion, recruit powerful units, upgrade cards, gain passive bonuses or duplicate any card in your deck. Strategize to fit your playstyle With five clans to choose from, each has its own unique and surprising gameplay. Pick your primary and supporting clan to gain access to all cards from both. During your run you will be able to improve cards by mixing and matching upgrades to open up new roads to victory. You can even duplicate your favorite card at special map nodes before facing off against the final boss. Multiplayer HELL RUSH In the Hell Rush multiplayer mode, eight players compete in a frantic real-time contest. Each player has the same resources and opponents to create a level playing field. With the clock ticking, it’s a test of who can make the best decisions under pressure. Only a true speed demon can remain undefeated. DAILY CHALLENGE Take on a new challenge every day with a hugely modified run due to gameplay mutators. Compete globally and against friends, and climb the leaderboards with a skill-focused scoring system. CUSTOM CHALLENGE Design your own unique challenge and share it with friends. Each custom challenge has its own leaderboard so you can send your friends straight to hell.