Chornobyl Liquidators
Chornobyl Liquidators is not a fantastic tale of exploring the Zone. It's a story about real people facing a real threat — the CNPP disaster. Invisible radiation, KGB, difficult moral choices... Do you have enough courage and strength to take on this challenge? On April 26, 1986, the largest nuclear disaster in human history occurred. As a result of the explosion and destruction of reactor number 4 of the Chernobyl Nuclear Power Plant, a massive amount of radioactive isotopes were released into the atmosphere. Squads of liquidators were sent out to combat this invisible and deadly enemy. They were not heroes, yet they were called upon to perform heroic deeds. Many of them paid with their own health, and even their lives... CONTAIN THE FALLOUT OF THE DISASTER Step into the shoes of a nameless hero confronting treacherous radiation. Take action as one of the firefighters who extinguished fires on the ruins of reactor No. 4 on that fateful night. Traverse the abandoned city of Pripyat as a dosimetrist, fighting against radioactive dust and clouds. In a radiation suit, explore the tunnels under the reactor, in search of truth. Grab a shovel and clear the radioactive graphite from the roof of Unit 3's turbine hall! Witness hell with your own eyes… MAKE CHOICES Your decisions will affect not only your fate and your loved ones but also the world's fate. Confront the heartless apparatus of Soviet repression and resist the KGB oppressors, or obediently submit to their will. What will be more important to you - the safety of your family or truth? DISCOVER THE TRUTH Do you have the courage to uncover the truth about the disaster that changed the world? Now you have a unique opportunity to witness it and pay your part. Become a Chernobyl Liquidator and immerse yourself in the events that altered the course of history forever!