ACRES
ACRES is all about tending to your crops and nurturing the land for a bountiful yield. Your success hinges on your ability to respond to market orders, cultivating the right crops in the right amounts to meet demand. Gameplay Fulfill orders by growing crops. Meet increasing market demands by upgrading tractors & equipment, automating cultivation and purchasing more land. How long can you keep the farm operating? Meeting market demands Market orders queue, with certain crops and amounts, it's up to the player to grow the requested crops before the order ticket expires. Orders sell automatically when harvested crops are available. The amount of cash earned is dependent on the crops' value and how quickly the order was fulfilled. As market orders age, the order value will gradually decrease until time has expired. Too many expired orders will reduce the farm's reputation level. Crop cultivation 1. Till the Soil, Unveil Potential: Use the plow tools to transform overgrown soil into fertile ground. This initial step sets the stage for your thriving farm. 2. Plant with Precision: Employ the planters to sow seeds with accuracy. Explore a diverse range of seed types, each holding its unique attributes and requirements. 3. Weed Control and Cultivation: Neutralize competing weeds with cultivators, ensuring your crops take center stage. Cultivate the perfect environment for growth. 4. Sustain Soil Vitality: Maintain soil health to prevent resource depletion by using soil amendment tools. Adjust water levels, pH balance, and nutrients to suit each crop's needs. Your stewardship ensures a continuous cycle of fruitful harvests. 5. Harvest in Abundance: Watch your efforts bloom as plants mature. Utilize state-of-the-art harvesters to gather crops at their peak, reaping the rewards of your hard work. Tractors, Upgrades & Automation Manual hand tools can be upgraded to automated tractor and implement versions, allowing faster processing times and freeing up the player to manage other areas of the farm. Better tractors and implements have increased usage costs, it is up to the player to decide when upgrades are necessary and cost effective.