Grounded 2 (Game Preview)
Shrunk again, but the world is much larger. Survive a sprawling open world alone or in co-op with friends. Craft weapons, forge armor, and build bases while exploring the park on your trusty Buggy mounts. Unravel hidden mysteries and face unexpected threats. But something else is out there—and it hasn’t forgotten you. Shrunk to the size of an ant, you’ll find once-familiar spaces turned into a sprawling, uncharted frontier. Survive alone or in co-op with friends, crafting weapons, forging armor, and building bases as you explore manmade playgrounds overgrown by nature. Traverse this new realm on trusty Buggy mounts—your capable allies—and uncover the mysteries lurking beneath bright colors and towering structures. But stay wary: something else is out there, and it hasn’t forgotten you. Survive, Adapt, Overcome The world is relentless, but so are you. Shape your adventure with unique archetypes, each offering distinct abilities to match your playstyle. Whether you rely on precision, cunning, or sheer strength, you’ll need every advantage to survive against the threats lurking in the park. Stronger Together The perils of the park are daunting alone, but with friends, every challenge becomes an adventure. Work together to build, fight, and uncover the secrets buried beneath the grass. Whether you’re facing danger side by side or continuing your journey in a shared world, survival is always better with allies. Because Walking is Bogus They scurry, they fight, and now—they help you survive. Hatch, raise, and ride your own insect friends - Buggies! Saddle up and traverse through the park, fight on them or alongside them in battle, or use them to gather resources and build your base. The right partner could mean the difference between thriving and barely surviving. A Shadow That Follows You The threat is always there—watching, learning, waiting. You don’t know where it’s coming from, only that it never leaves. The deeper you dig, the closer it gets. Some mysteries should stay buried, but it’s too late now. It knows you’re looking. And it’s ready. Every answer drags you deeper, every step invites something closer. You were never alone. You thought you were in control. You were wrong.