Enlisted - "Direct Fire" Bundle
This Bundle includes: - A premium Pz.Sfl. Ic tank - A premium squad consisting of 3 tankers of level 4 - A premium M8 A1 GMC tank - A premium squad consisting of 4 tankers of level 4 - 400 Gold The Pz.Sfl. Ic is an experimental German tank destroyer self-propelled artillery unit developed during World War II. It was intended to replace the obsolete Panzerjäger I. The tank project included the VK 9.01 chassis, on which a two-seat turret with a 50mm Pak38 gun with a 40-round ammunition load was mounted. Positive features of the Pz.Sfl. Ic include its maneuverability and agility, thanks to its 200 hp engine, enabling the tank to reach speeds of over 55 km/h. The high mobility of the tank allows it to execute sharp turns, swiftly change direction, and repel enemy attacks. Only two prototypes were built, which were sent to the Eastern Front for testing in combat conditions. The M8A1 GMC is an American experimental tank destroyer self-propelled artillery unit developed during World War II. Its key feature is mounting the 75mm M3 gun on the M8 Scott chassis, capable of engaging enemy personnel and armored targets at significant distances. It also features a 12.7mm M2HB machine gun with a 1000-round ammunition load. Positive characteristics identified during testing at the Aberdeen Proving Ground include excellent braking and acceleration capabilities, high maneuverability, and stability, despite the larger gun. However, it was not adopted due to issues with increased recoil and discomfort for the crew caused by the enlarged breech of the gun. The tank crew consists of 4 members.