SteamWorld Build Mechanized DLC
Introducing your new indispensable companion: the Mech! Harness its incredible lifting and punching abilities to manipulate blocks and combat a variety of threats in your mine. Explore new mines with new puzzles to solve, construct a new building to empower your newfound buddies, and encounter new exciting enemies who are determined to make you rue the day your shovel struck the dirt. Once you’ve unearthed your Mech buddy they will join you and aid your escape from the planet. As former custodians of these mines, left behind by the civilization that once lived here, they are tailored to solve any puzzling problem you may encounter by moving, pulling and lifting. Their raw brute strength will also be of help when it comes to fighting the Abomination, a fearful foe that will shatter your defences if you aren’t careful! A New City Building: The Mech Centre This building is where the player accesses unique Mech upgrades that will help them to aid in the exploration itself by cleaning and lifting, but also to become stronger to face the increased threats that lurk down below. A New Enemy: The Abomination Found patrolling in the darkness, be wary how you dig your way in the Crackling Depths. They may appear from pits multiple times so be ready to defeat them or be at risk of becoming overwhelmed. New Blocks & Puzzle Features To Enjoy 26 new mine features, blocks, machine objects and items for you to manage your mine with!